3 trends op het gebied van grafische vormgeving 

Grafische vormgeving trends komen en gaan. Het belangrijkste is dat de huisstijl van jouw organisatie past bij de boodschap die je naar buiten wil brengen. Toch zetten we de huidige trends graag voor je onder elkaar, wellicht kun je er wat inspiratie uithalen! 

Grafische vormgeving trend 1: Spreek gen Z aan  

Gen Z is de toekomst! Vele bedrijven doen hun uiterste best om deze doelgroep aan te spreken. Deze jonge generatie is erg gevoelig voor looks, daarom spelen veel organisaties hierop in. De trend om Gen Z aan te spreken valt goed samen met andere designtrends, zoals het terug laten komen van nostalgische invloeden. Andere elementen die je terug kunt laten komen in je design om Gen Z aan te spreken zijn:  

  • Fisheye effecten 
  • Genderneutrale kleuren zoals lila, felgroen en geel  
  • Y2K effecten 

Grafische vormgeving trend 2: Typografie  

Het lettertype dat je kiest voor de huisstijl van je organisatie is qua design een van de belangrijkste keuzes die je kan maken. Het gekozen lettertype kan zorgen voor een beetje extra karakter in het ontwerp. Wil je een statement maken? Kies dan voor een bold lettertype in de titels. Het is voor de rest van de website, flyer of ander communicatiemiddel wel verstandig een goed leesbaar font te kiezen.  

Grafische vormgeving trend 3: inclusieve designs 

Deze trend is iets waar Ictoria als sociaal multimediabedrijf heel erg blij van wordt, inclusieve designs! Wij zijn hier dan ook altijd mee bezig. Het is steeds belangrijker om rekening te houden met iedereen en niemand buiten te sluiten. Om dit te realiseren, is het belangrijk om anders naar een ontwerp te kijken. Want het moet voor iedereen toegankelijk zijn, maar het moet er visueel ook nog goed uit zien.  

Visuele boodschap overbrengen met Ictoria 

Iedereen heeft zijn eigen expertise en die van jou is, als je op onze website bent terechtgekomen, waarschijnlijk niet grafisch ontwerp. De grafisch vormgevers van Ictoria kunnen de kernboodschap duidelijk maken in een ontwerp dat precies past bij dat geen wat je over wil brengen aan je doelgroep. Kijk vooral eens op onze portfolio om te kijken wie je al voor gingen.

  

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen met Ictoria 

Dat wij van Ictoria zo vrolijk worden van inclusieve designs is niet voor niets. Dit multimediabedrijf gevestigd in Boxmeer en ‘s-Hertogenbosch weet precies hoe er op jouw doelgroep ingespeeld moet worden. Want wij staan er middenin! Zoek niet langer want Ictoria is het bedrijf met maatschappelijke insteek dat jouw huisstijl een upgrade kan geven.  

Wil je jouw bedrijf laten groeien op een duurzame manier? Ontdek hoe Ictoria je kan helpen. Neem vandaag nog contact met ons op om samen te kijken naar de mogelijkheden!

Share on social media:

Facebook
LinkedIn

Recente berichten

3 trends op het gebied van grafische vormgeving 

Grafische vormgeving trends komen en gaan. Het belangrijkste is dat...

Landelijke dag Beter op weg met de Banenafspraak 2024 (UWV)

Haar energie was voelbaar in de zaal. Nadia vertegenwoordigd niet...

Rollende impact over de grens

Als je “impact” zegt, zeg je Ictoria. Nadia van den...

Nieuwsbrief


Ga naar de inhoud