Google Ad Grants, sociaal adverteren op Google, Wat is het en hoe gaat het in zijn werk?

We zien ze allemaal dagelijks, advertenties op google. Als sociale onderneming heb je vaak een belangrijke boodschap over te brengen aan je publiek. Google vindt dit ook belangrijk, ze hebben er zelfs een heel adverteer programma voor: Google Ad Grants. Benieuwd wat dit inhoudt en of jij er misschien ook voor in aanmerking komt? In dit blog vertellen we je er graag meer over!

Wat is Google Ad Grants?

Adverteren op google is erg populair. Het is een goede manier om meer online zichtbaarheid te creëren en de doelgroep te bereiken. Voor sociale ondernemingen is er een speciale manier om te adverteren, namelijk Google Ad Grants. Met Google Ad Grants kunnen non-profitorganisaties gratis advertenties weergeven op een grotere schaal in de zoekresultaten van Google.

Om hiervoor in aanmerking te komen zijn echter enkele voorwaarden waaraan organisaties moeten voldoen. Jouw bedrijf moet bijvoorbeeld een geregistreerde sociale onderneming zijn en voldoen aan de programmabeleid regels van Google.

Hoe gebruik je Google Ad Grants?

Non-profitorganisaties die in aanmerking komen voor Google Ad Grants krijgen de kans om doormiddel van tekstadvertenties hun programma’s, missie en services te promoten. Maar hoe begin je hier mee?

De eerste stap is het aanmelden van je organisatie bij Google voor non-profitorganisaties en het activeren van google Ad Grants.

Is je aanvraag goedgekeurd en je account geaccepteerd? Dan kan je starten met de eerste campagne! Je ontvangt tot wel €10.000 per maand voor zoekadvertenties. Voor het beste resultaat is het belangrijk dat je campagnes van goede kwaliteit zijn. Heb je hier hulp bij nodig? Daar kan Ictoria je natuurlijk bij helpen. Samen gaan we voor de meeste impact en het beste resultaat!

Er zijn ook een aantal andere tips die je kunt opvolgen om het beste uit google Ad Grants te halen:

  • Maak actief gebruik van je account, je wil namelijk niet dat je account gedeactiveerd wordt.
  • Maak gebruik van Doel-CPA. Dit is een automatische biedstrategie van Google die bepaalt hoeveel je kwijt bent aan advertenties. Hiervoor stel je van tevoren zelf een maximaal bedrag in.
  • Het gebruik van keywords is key! Zorg dat deze zoekwoorden relevant zijn voor je organisatie. Je maakt altijd gebruik van minimaal 2 zoekwoorden. Het is belangrijk dat je gaat voor woorden die breed, maar wel relevant voor je bedrijf zijn.

Een handige tool om erachter te komen welke de beste zoekwoorden en keywords voor de beste resultaten zullen zorgen is SEO (Search Engine Optimization). Bij Ictoria maken we hier ook gebruik van. Wil je hier meer over weten? Neem dan vooral contact op met Rene!

Waarom gebruiken bedrijven Google Ad Grants? En wat zijn de voordelen?

Er zijn verschillende redenen om Google Ad Grants te gebruiken. In dit blog hebben we er ook al een aantal benoemt. We zetten ze nog een keer voor je op een rijtje:

  • Google Ad Grants is een handige tool om je organisatie te promoten en meer zichtbaarheid te krijgen bij de doelgroep.
  • Het is gratis, je hoeft er alleen tijd in te investeren.
  • Het gebruik van Google Ad Grants kan helpen bij het werven van vrijwilligers, het ontvangen van donaties en het promoten van evenementen.
  • Het verspreid de boodschap onder een groter publiek.

Ictoria en Google Ad Grants

Als sociale onderneming geloven wij in de kracht van de mens én in de kracht van onze waardevolle werknemers. Wij leveren kwalitatief hoogwaardige producten op het gebied van grafische vormgeving, webdesign en communicatie- en marketingondersteuning voor bedrijven en overheid. Dit doen wij met medewerkers die een “vermeende” afstand tot de arbeidsmarkt hebben vanwege een fysieke of mentale uitdaging.

Wij hebben de oneindige ambitie om voor onze collega’s een duurzaam en kwalitatief beter leven te creëren. Wij helpen hen op weg, door een maatgerichte aanpak bij het bemachtigen van een werkplek en het aangaan van nieuwe uitdagingen. Zo worden maatschappelijke kosten beperkt, kunnen zij met hun eigen kennis en kunde een inkomen genereren en deelnemen aan een inclusieve maatschappij; nu én in de toekomst. 

Wil jij starten met Google Ad Grants? Maar weet je niet zo goed waar je moet starten? En wil je graag hulp uit de sociale hoek waardoor je ook nog eens dubbele impact maakt? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. We kijken er naar uit om je te ontmoeten, de koffie staat al klaar!

Share on social media:

Facebook
LinkedIn

Recente berichten

3 trends op het gebied van grafische vormgeving 

Grafische vormgeving trends komen en gaan. Het belangrijkste is dat...

Landelijke dag Beter op weg met de Banenafspraak 2024 (UWV)

Haar energie was voelbaar in de zaal. Nadia vertegenwoordigd niet...

Rollende impact over de grens

Als je “impact” zegt, zeg je Ictoria. Nadia van den...

Nieuwsbrief


Ga naar de inhoud