E-mailmarketing / Nieuwsbrief

Wil jij jouw huidige klanten actief op de hoogte houden van de ontwikkelingen van jouw bedrijf? Dat kan door het versturen van een op maat gemaakte nieuwsbrief. Het is een klassieke manier om jouw klanten te bereiken, maar het is nog zeker van deze tijd. 80% van de bedrijven heeft namelijk een e-mailmarketing strategie. Als je hier dus niks mee doet, loop je automatisch al achter op je concurrentie.

E-mailmarketing

Waarom e-mailmarketing?

59% van de consumenten zegt dat e-mails invloed hebben op hun beslissingen om een product of dienst te kopen. Alleen om die reden al is het interessant om te kijken naar de mogelijkheden van e-mailmarketing. Deze dienst is met verschillende doeleinden in te zetten. Je kan het namelijk gebruiken om verloren klanten terug te winnen of om juist huidige klanten te informeren over jouw nieuwe producten of diensten.

De belangrijkste reden waarom het verstandig is om te starten met e-mailmarketing is dat het effectief en goedkoop is. Je kan makkelijk je (potentiële) klanten bereiken en zo ook een band met hun opbouwen. Met behulp van effectieve teksten en leuke content voor jouw doelgroep kan je er zelfs je verkoop mee stimuleren. Daarnaast heeft e-mailmarketing nog drie andere voordelen:

Je hebt zelf controle over wie jouw e-mails krijgen en hoe deze eruit zien. Bij heel veel andere communicatiemiddelen is dat niet het geval. Daar bepaal je namelijk niet zelf wie jouw content te zien krijgt.

Naast dat je zelf bepaalt wie de e-mails krijgt, bouw je loyaliteit op met je klanten. Wanneer mensen zich opgeven voor jouw nieuwsbrief dan hebben zij vertrouwen en zijn zij geïnteresseerd in jouw bedrijf.

Wanneer je regelmatig een e-mail stuurt naar jouw mailinglijst, blijf je in contact met jouw (potentiële) klanten. Als je dit goed aanpakt kunnen deze mensen ook nog eens steeds positiever naar jouw bedrijf kijken.

E-mailmarketing bij Ictoria

Wil je nu starten met e-mailmarketing? Of wil je dit nou juist naar een volgend niveau tillen? Bij Ictoria kunnen wij jouw nieuwsbrief laten schrijven en optimaliseren. Onze contentbeheerders zorgen ervoor dat jouw klanten zo goed mogelijk worden bereikt en de strategie zo goed mogelijk wordt uitgevoerd.

Samen met jou kijken we wat de doelen zijn van jouw e-mailmarketing en hoe we deze doelen kunnen behalen. Tijdens jouw e-mailcampagne wordt er constant gekeken welke onderdelen wel werken en welke niet. Daarnaast voegen wij onze ervaring en expertise toe om een zo efficiënt mogelijke e-mailmarketing uit te voeren voor jouw bedrijf.

Ben je geïnteresseerd in onze mogelijkheden? Neem dan nu contact met ons op of vraag een offerte aan.

Skip to content